WRZESIEŃ 2019 – podsumowanie miesiąca

We wrześniu dużo się u nas działo. Na pełne relacje z wypraw na pewno trzeba będzie jeszcze cierpliwie poczekać. Chcąc popracować trochę nad naszą systematycznością, postanowiliśmy wprowadzić nową serię, naszych ulubionych zdjęć i miejsc odwiedzonych w ostatnim miesiącu. Zapraszamy na wrześniowe podsumowanie!

***

Początek miesiąca zwiastował, że sporo będzie się działo. Po wyjeździe w Tatry Słowackie, na początku lata, i zdobyciu Jagnięcego Szczytu (relację można przeczytać <tutaj>, a film zobaczyć <tutaj>) tak bardzo nam się spodobało, że szybko postanowiliśmy tam wrócić. Na koniec lata wybraliśmy Koprowy Wierch.

W połowie wrześnie udało nam się wyjechać na kilka dni w zupełnie dla nas nowe tereny. Pojechaliśmy się we wschodnie Alpy Austriackie, gdzie byliśmy na kilku trekingach.

Na pierwszy rzut wybraliśmy Alpy Seetalskie, pasmo Alp Noryckich. Wyraźnie już było czuć jesienny klimat. Udało się wejść na najwyższy szczyt – Zirbitzkogel (2 396 m n.p.m.), oraz zrobić krótką pętlę grzbietem pasma, przez Scharfes Eck (2364 m n.p.m.)
i Kreiskogel (2306 m n.p.m.).

***

W pobliżu naszego miejsca zamieszkania znajdowała się wieża widokowa Tremmelberg, na którą prowadził krótki 1,5 godzinny szlak. Z niej podziwialiśmy widoki na szczyty gór, na których byliśmy oraz zaplanowaliśmy kolejne, na które wybraliśmy się w następnych dniach.

Kolejnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę w Niskie Taury, grupę Seckauer Tauren. Podeszliśmy pod kościół Maria Schnee na wysokości 1822 m n.p.m. i zrobiliśmy wycieczkę w chmurach na szczyt Seckauer Zinken (2398 m n.p.m.).

Na pożegnanie z Austrią wybraliśmy się na jeszcze jedną wycieczkę, tym razem w Rottenmanner Tauren. To miejsce, na które dość wysoko można podjechać samochodem, przez co dłużej cieszyć się górami. Zrobiliśmy pętlę przez Hauseck (1982 m n.p.m.), Großer Bösenstein (2448 m n.p.m.), Kleiner Bösenstein (2395 m n.p.m.), Großer Hengst (2159 m n.p.m.). Tego dnia znaleźliśmy prawdziwą piękną jesień, ze wszystkimi jej odcieniami, były też niskie chmury, mgły, śnieg, piękne słońce. To miejsce szczególnie zapadło nam w pamięć. A szczególnie się cieszymy, bo towarzyszyła nam w tej wycieczce Kasia :).

***

W drodze powrotnej z Austrii, ponieważ zostało nam jeszcze kilka dni wolnego, postanowiliśmy wybrać się w Sudety, w które do tej pory było nam nie po drodze, żeby dokończyć nasz projekt Korony Gór Polski (więcej o naszej Koronie <tutaj>).

Na pierwszy ogień poszły Góry Opawskie i Biskupia Kopa.

(opis wycieczki można zobaczyć <tutaj>)

Następnie wybraliśmy się na Śnieżnik. Tego dnia pogoda nam nie dopisała. Niskie chmury przesłoniły widoki ze szczytu.

(Całą relacja z wycieczki można zobaczyć <tutaj> )

Na Rudawcu za to pogoda prezentowała złotą polską jesień. Krótki szlak, ale w tych pięknych barwach szło się całkiem przyjemnie. (więcej zdjęć i krótki opis szlaku <tutaj>)

Na Kłodzką Górę musimy się jeszcze kiedyś wybrać, żeby zobaczyć jak idą prace, rozpoczynające się dopiero co nad budową wieży widokowej. (nasza relacja ze szlaku <tutaj>)

Góry Sowie trochę nas nastraszyły, silnymi wiatrami. Na szlaku drzewa kołysały się na boki. (pełna relacja z wycieczki <tutaj>)

Na zakończenie września świętowaliśmy imieniny Michała w ponoć jednej z najlepszych knajpek, gdzie można zjeść świeżo złowionego i grillowanego pstrąga. Był faktycznie przepyszny. Jak ktoś będzie w okolicy to polecamy się wybrać do Raju Pstrąga